Vicc.beültet.és.

Székely Csaba: Bányavakság c. drámája alapján

– Mit mond a részeg, amikor ébresztik?
Nem aludtam.

– Mi motiválja az édesszájú részeget a vedelésre?
Nem az ital, hanem a sok keserűség.


Közelednek a választások a faluban. A részeges polgármester is újra akar indulni. De előtte elmegy a jósnőhöz, hogy előre megbizonyosodjon győzelméről.
– Imelda kedves, mondjad má’, mi folydogál abban a csodagömbben?
– Pálinka, az nem.
– Jó, jó... de a választások, a jövőm hogy alakul?
– Valami hatalmas, fekete izé közeledik... nem jót jelent, te Ince.
Hogy a reumás Istók…  Azt hiszed, akarok én polgármester lenni?
Nem hiszem, látom.
Az Istókját! – hüledezik Ince.
Egy bivaly seggéből is kinyalnád a trágyát, ha attól újraválasztanának.

 A felismerés:  
Barabás Ince, a falu polgármestere. – kezét nyújtja.
Komiszár Florin Lupescu. – vigyorog.
Ez román.

Hogyan közlekedik a román rendőr a Hargitán:
Hát, mind vártam a sztációba’, de késett az autokár, mert rossz volt az akcseleráció, azt mondta a sofér, hogy meg kell verifikálni az inzsekciós pompát, és az ámbreázs is ficákat csinál. A rámpán és a kotitúrákon még rosszabbul jött, gondoltam, nehogy a batéria legyen, mert akkor bevettük a cjápát. Aztán leszálltam itt az interszekciónál, és ott kérdeztem, hol még lakik a primár, de nem tudták, mit kérdezek. Gondoltam, futuj mámá möszi, mi lesz mostan, de akkor bementem az alimentárába, és ott megmutatták, aztán most itt vagyok, hála Istennek.


Mi a különbség egy szűzmáriás kép és egy román családi fotó között?
A románoknak nincs aurájuk.

Mit eszik a román rendőr?
Nem tudom.
Én se. De mit eszik a vegetáriánus román rendőr?
Magvakat.

székely.bogi