Nagyvárosi 3 percben

Egy hetek óta nem aludt fesztiválszervező és egy előző fesztiválról épphogy idepottyant fesztiválíró pár perces mondatváltása egy előadásról, miközben próbálnak egy vonalba kerülni egymással és közben önmagukkal is



Alvatlan (miközben hűségesen laminál) Édik ezek a váradiak, nekem most olyan jólesett ez az előadás, így fesztiválnyitónak.

Érkező Hogy érted ezt? Te tényleg túl sokat dolgoztál. (beleharap a gyorsan megkent zsíroskenyerébe)

Alvatlan Engem felfrissített az egész. (az örömét sugárzó nagy gesztust tesz, amitől a sorrendbe rakott papírok szétröppennek. beletörődve) Nem azt láttam a színpadon, hogy néptánc, néptánc, hanem gondolatokat fűztek egymásba, és próbálták átvinni az egészet egy más idősíkba.

Érkező (teliszájjal) Én sosem értettem a tánc-, vagy mozgáselőadásokat, egyszerűen nem tudom őket megfejteni. (lenyeli, ami a szájában van) De most! Most épp az hiányzott, hogy ne tudjam megfejteni. Minden mozdulat, a történet felépítése, de még a mozgások egymásutánisága is kiszámítható volt.

Alvatlan Mire gondolsz?

Érkező Például arra, hogy hogyha tíz férfiember nyakába ugrik tíz tűzről pattant menyecske, akkor biztos, hogy lassan és egyszerre a földre fogják engedni a női testeket.

Alvatlan (a papírok közül épphogy kihallatszik) Be gonosz vagy, az egy szép kép volt.

Érkező Szép, de acsoncsépelt.

Alvatlan És a dalszövegek? Azok se tetszettek, ugye? (papírok rendben, büszkén megáll az ajtóban)

Érkező Hát eleinte nagyon sutának éreztem a szöveget. (zsíros kezét nézi, hova törölheti. nincs lehetőség, csak a nadrág marad, annak is az alsó szára) De végül rájöttem, hogy lehet ez izgalmas, hogy nem szépen megírt szövegeket énekelnek, hanem néha nagyon hasonlóak a hétköznapi beszélgetésekhez.

Alvatlan (már a folyosóról) Szerinted ez a beszélgetés hasonlít a hétköznapihoz?

Érkező A mi beszélgetéseink soha. (ő is utána indul)
biró.réka