Lovasok a nézőtérről

(Nézők be. Jegyeiket salapétás színészek ellenőrzik. Öt perces néma csend azokért, akik még nem kapcsolták ki a telefonjukat. Addig a hátsó sorban ülő két kisfiú, az előadás díszletének feliratát próbálja fejtegetni.)


Első fiú: Anyu mit jelenet a grande circo populare?

Anya: A grande nagyot jelent.

Második fiú: Nagy felhajtást…

(Az egyik színész felkér egy szépen öltözött nézőt a színpadra)

Anya: Nézd kisfiam, viszik ki a bácsit!

Második fiú: Ő nem bácsi, ő csak színész.

Első fiú: Miért nem engem vittek ki?

Anya: (gúnyosan mosolyogva) Én nem szeretnék a helyébe lenni.

(A színészek közben érthetetlen mesterkélt tájszólásban beszélnek)

Első fiú: (suttogva) Anya, nem értem. Mit beszélnek?

Második fiú: Én értem az egészet.

Anya: Pszt, hátha én megfejtem.



(a díszlet felső részén különböző videó felvételek vetítenek)

Anya: Nézzétek milyen szép vidék. Ilyen helyen nőtt fel nagytatátok is.

Első fiú: És mi miért nem lakunk ott?

Második fiú: Ilyen hely már nem is létezik.

Anya: Kár, hogy ti nem élhettetek abban a szép világban.

Első fiú: Miért nem?

(Csend)

Második fiú: Tényleg miért nem?

Első fiú: Anyu, miért nem válaszolsz?

Mérges néző: Hallgassanak, el megkérem szépen. Nem lehet érteni az előadást. (Függöny)

csíki.andrás és balázs.lehel